Exposició dels germans Clara i Manel Prat Roig

2022-11-08 13:34

Aquest cap de setmana inaugurem l'exposició dels germans Clara i Manel Prat Roig. La Clara ens proposa dibuixos fets amb retoladors i en Manel aquarel.les de petit format.

La inauguració tindrà lloc dissabte 12 a les 18:00. Us hi esperem!


Maria Clara Prat Roig és llicenciada en Belles Arts per la Universitat Sant Jordi de Barcelona, ha exercit
molts anys com a professora de Visual i plàstica en diferents instituts i en Escoles d’Art, com la de Vic, la Pau Gargallo de Badalona i Llotja.

Ha participat en exposicions en diferents indrets, l’Ametlla del Vallès, la Garriga, les Franqueses del Vallès, Arbúcies, Castellfollit de la Roca, Ripoll, Barcelona, Londres, Belfast, Milan, Shanghai, Brisbane (Austràlia).

Ha format part de l’Associació d’Artistes de l’Ametlla del Vallès, de la qual va ser presidenta durant dos anys, gestionant juntament amb els companys de l’equip laSala d’Exposicions Carles Sindreu. També ha format part del grup d’artistes Artpirineus.

Els seus dibuixos tenen unes connexions amb els dibuixos xamànics, formes ancestrals que estan en la consciència col·lectiva i que al treballar des de la intuïció sorgeixen i connecten el que va ser amb el que és.

Els dibuixos amb fons negre, tenen moltes similituds amb els dels aborígens australians, que utilitzen molt els punts en les seves obres, que també son intuïtives i xamàniques.

“M’agrada treballar molt amb retolador, potser perquè em permet fer traços fins i aconseguir textures diverses, que combinades donen sempre resultats diferents. Vaig començar a dibuixar amb fons blanc i retolador negre, després ja vaig introduir el color, i darrerament estic treballant damunt fons negre, m’està agradant molt les formes que em permet que sorgeixin. També he començat a utilitzar retoladors més gruixuts que combinats amb els fins m’han obert més possibilitats.”

“Quan començo a dibuixar és com si entrés en un altre món, on no hi ha ni espai ni
temps, em deixo portar pel dibuix, deixo que flueixi lliurament, sense fer cap esbós
previ. Res és intencionat.

Les formes surten i s’entrellacen, creant estructures, teixits, textures, com si els
pensaments prenguessin forma.

Cada dibuix és únic i irrepetible, perquè cadascun correspon a un moment concret
que ja va passar i no es repetirà més, com la vida....”

En Manel Prat Roig per la seva part ens explica que en la seva família l’art sempre ha estat present, tant el pare, com la mare i la germana dibuixaven i pintaven. A casa sempre hi ha hagut blocs de dibuix, pintures i pinzells, però ell va agafar una carrera tecnològica, enginyeria en Telecomunicacions, on es va decantar per la programació, cosa que li va permetre treure la seva part més creativa i actualment ho compagina amb la consultoria de processos.

De petit li agradava més el dibuix, i va anar fent algun quadre de tant en tant, pero ha sigut de més gran quan s’ha ficat més en la pintura, ja que amb els colors i els trasos li ha permés expresarse millor. Li agrada donar color a les seves obres i la majoria de obres provenen de la seva propia imaginació, sense copíar de cap model o fotografia, així li permet agafar aquell moment i expresar
el que ha vist o imaginat.

Tal com diu ell: “La pintura em permet estar concentrat en el que estic fent i evadirme de quasi tot. Sobretot em dona molta satisfacció quan la he acabada i he aconseguit donarli una expressió que m’agradi o transmeti algo.”

En moltes de les seves obres hi han paisatges o animals, degut el seu amor per la naturalesa i el seu esperit d’aventura que l’han portat a fer molts viatges, pero també poden ser abstractes com si d’un somni es tractés.


I ara, com quan de petit va fer una exposició amb els seus pares i germana, vol compartir juntament amb la seva germana les seves obres, esperant que potser sigui el començanent de un nou camí.