Questionari Clara Prat

2022-11-24 09:44

ARTISTA: Clara Prat Roig

LLOC DE NAIXEMENT: Barcelona

ANY DE NAIXEMENT: 1960

ACTUALMENT VIU A:  S’Agaró

  1. Quin tipus d’especialitat artística fas?

Dibuix.

  1. Quina tècnica sols utilitzar habitualment?

Retoladors de punta fina i gruixuda.

  1. Ets un artista més vocacional que professional o a l’inrevés?

De moment vocacional.

  1. Breument. Hi ha alguna cosa o fet que et provoqués la teva dedicació a l’art?

Ja de petita sempre estava dibuixant, a classe quan m’avorria dibuixava als professors, i jugava fent dibuixos, així que quan vaig tenir que triar que volia estudiar vaig anar cap a Belles Arts.

  1. Defineix en tres paraules la teva obra.

Inspiració. Aleatòria. Creativa.

  1. Defineix art en tres paraules.

Forma d’expressió.

  1. Acaba la frase: “Avui l’art serveix per ....” a moltes coses, com a teràpia, com a expressió, com a decoració i també com a negoci.

 

  1. I a tu? Per a què et serveix l’art?

      Per expressar-me i treure la meva part més intuïtiva.

  1. Un artista.

En diré dos, un home i una dona, Gustav Klimt i Hilna af Klint.

 

 

  1. Un moviment o corrent artístic.

No en tic cap de preferent, hi han artistes i obres de diferents moviments que m’agraden.

Renaixement, pel que va significar com obertura de ment i re-descobriment del cos humà. Les avantguardes (cubisme, expressionisme, surrealisme...) com a canvi de perspectiva i donar a l’art una funció diferent de representar la realitat.

  1. Han influït o influeixen en la teva obra?

No crec, perquè el que faig és totalment intuïtiu, i no busco cap referent.

  1. Una obra d’art.

M’agrada molt “El petó” de Gustav Klimt i un que es diu “Retaule nº 1” de Hilma af Klint.

  1. El teu color preferit.

No en tinc cap  concret, tots m’agraden.

  1. La teva temàtica preferida.

No faig temàtiques. Podria dir l’abstracció.

  1. Una pel·lícula relacionada amb l’art.

Doncs no em ve cap a la ment ara...

  1. Un llibre sobre art.

El que estic llegint ara d’un amic, que es diu “La Comtessa russa” i parla d’un entramat de falsificacions d’obres d’art, és força interessant.

  1. Un repte.

No em poso reptes. Vaig fent segons el que em vaig trobant.

  1. Un lema.

Viu i deixa viure.

  1. Una mania quan estàs creant.

No en tic cap. No soc gens rutinària. Potser la mania seria “no tenir manies”....

  1. Tres coses que t’inspiren.

No és exterior el que m’inspira, és l’interior, el que em surt.

  1. Defineix el teu taller en una paraula.

No tinc taller, dibuixo a casa meva.

  1. Tens alguna obra que no acabes mai d’acabar?

En tinc alguna que l’he deixat a mitges i segurament no l’acabaré, perquè ara ja faig un altre tipus de dibuix.

  1. Quina beguda proposaries per acompanyar una exposició teva?

No en proposaria cap, deixaria que cadascú tries el que vol veure.

  1. Quin menjar?

El mateix que a la beguda.

  1. Quina música?

Si hagués de posar una música posaria la Snatam Kaur o en Mirabai Ceiba, que són músiques tipus mantra, en una època posava aquesta música per dibuixar, ara ja no ho faig tant.

  1. Una exposició és … ?

Mostrar una part teva al públic.

  1. La última exposició que has anat.

A Castell d’Aro, a l’exposició dels artistes locals.

  1. A qui no convidaries mai a una exposició teva?

No vetaria a ningú, qui vulgui venir sempre serà benvingut.

  1. Què no és art?

Ui!!! Això és una mica complexa.... Com que penso que l’art és una manera d’expressar-se, per mi tota expressió artística es pot considerar art. Potser hi hauran obres que ara no les entenem i no les considerem art, però que en un futur sí que es valoraran. Tenim molts exemples en la història de l’art, els graffitis per exemple no es tenien en consideració i ara es valoritzen, en Gaudí mateix va ser ridiculitzat per les seves obres arquitectòniques, i a en Van Gogh ningú li va comprar un quadre en vida...

  1. Recomana’ns un artista viu que haguem de tenir en compte.

    Qualsevol que s’atreveixi a exposar la seva obra mereix ser tingut en compte.